Cele mai bune variante de ocolire a Podului Giurgiu-Ruse

0

Daca nu vreti sa pierdeti cateva ore bune pentru a sta la cozile kilometrice formate la trecerea Podului Giurgiu-Ruse, din cazua lucrarilor de reabilitare a partii romane a podului, atunci aflati care sunt cele mai bune variante de ocolire a acestui punct de trecere a frontierei.

O ruta ocolitoare nu trebuie in general privita din perspectiva distantei mai mari parcurse, ci prin prisma faptului ca evitati ore intregi de asteptare si, mai ales, de nervi – pentru ca soferului aflat in vacanta cu masina ii sta bine conducand, nu stand la cozi la orele. In plus, o ruta ocolitoare este o ocazie de a vedea zone, drumuri si peisaje noi.

Va recomandam, din start, punctele de trecere terestre, nu si pe cele cu bacul peste Dunare – acestea din urma au dezavantajul de a depinde de un program de functionare si de un anumit numar de masini. Evident, daca porniti la drum dintr-o zona invecinata unei treceri cu bacul, atunci aceasta varianta este in avantajul vostru.

Pentru cei din estul tarii

Pentru jumatatea de est a tarii, cea mai buna varianta este trecerea din Romania in Bulgaria (sau invers) prin punctele de frontiera Vama Veche sau Negru Voda. Aveti astfel ocazia sa vedeti si litoralul bulgaresc – mai frumos decat al nostru, trebuie sa recunoastem, atat din punct de vedere al statiunilor, cat mai ales al peisajelor. Sunt 722 de km sau 714 km (prin Negru Voda) de pe centura Constantei pana in zona Kavala – de unde va opriti spre Thasos sau de unde va continuati drumul spre Halkidiki, Salonic ori alta destinatie din Grecia.

Veti trece prin noul punct de frontiera Makaza, singurul din zona, destinat doar autoturismelor si vehiculelor de pana la 3,5 tone. Drumul care traverseaza muntii din zona este nou, dar s-ar putea sa prindeti ceva aglomeratie in vama, din cauza ca aceasta este prevazuta cu un singur ghiseu de verificare a documentelor de identitate.

Pentru cei din centrul tarii

Daca pentru cei din vestul tarii, drumul optim este foarte clar (prin Serbia si Macedonia), pentru cei din centrul si nordul Romaniei, inclusiv pentru bucuresteni, cea mai buna varianta de trecere a Dunarii spre sau dinspre Bulgaria este podul de la Calafat-Vidin. Este un pod nou, superb, pe care il puteti admira traversandu-l. Folositi drumul prin Montana si Vratsa spre Sofia(DN1 bulgaresc/Drumul European 79), chiar daca ocoleste un pic. Este un drum principal, mai sigur si in general bun, de preferat scurtaturii pe drumul national bulgaresc 81. Sunt 791 de km de la Pitesti la Salonic, o buna parte pe autostrada.

Pentru cei care traverseaza podul Calafat-Vidin mai exista si varianta de a merge spre Grecia prin Serbia (pe la Nis) si Macedonia. este la fel de lung, dar sunt mai multi kilometri de autostrada, deci timpul de parcurs poate fi mai scurt.

O varianta pentru cei carora le este mai la indemana sa ajunga in zona Orsova – Drobeta Turnu Severin este trecerea Dunarii pe la Portile de Fier. Mergeti doar prin Serbia, Macedonia si Grecia, ocolind Bulgaria. De la Nis (Serbia) aveti in general de mers pe autostrada. Vedeti de asemenea peisaje noi si tari noi, in care, poate, in mod normal, nu ati fi ajuns niciodata.

Sa aveti drumuri bune si fara evenimente neplacute!

VEZI SI TAXE DE DRUM IN SERBIA

VEZI SI TAXE DE DRUM IN MACEDONIA

VEZI SI TAXE DE DRUM IN BULGARIA

VEZI SI TAXE DE DRUM IN GRECIA

Sursa foto: FCC Construccion, constructorul podului
Share.

Adauga Comentariu