Pe toate hartile figureaza ca Drumul National 7D si ai putea fi tentat sa o apuci pe el, mai ales ca traverseaza asa-numita zona turistica Valea Topologului sau Tara Lovistei. De fapt, face legatura intre Curtea de Arges si DN 7 pe Valea Oltului, in dreptul localitatii Caineni, undeva la jumatatea distantei dintre Ramnicu Valcea si Sibu. Ar trebui sa fie chiar un drum pitoresc, data fiind zona de munte pe care o traverseaza.
Si totusi, DN 7D este drum national doar pe hartie. In realitate, este, in mare parte, un drum neasfaltat, chiar forestier. Da, drum forestier in adevaratul sens al cuvantului.
DN 7D este considerat cel mai vechi drum din Tara Romaneasca si este unica legatura de transport pentru o multime de sate pe care le strabate.
In total, drumul dintre Curtea de Arges si Caineni are 61 de kilometri, dar numai o parte sunt asfaltati. Drumul este impartit in doua categorii: intre Curtea de Arges si limita judetului Arges, adica vreo 27 de km, drumul este unul judetean – DJ 703H. De la limita judetului Valcea si pana in DN 7, figureaza ca DN 7D. Asta pentru ca, in anul 2003, autoritatile locale din zona Valcea, satule de starea tot mai proasta a „soselei” si incapabile sa asigure finantarea, au decis sa clasifice drumul – care pe atunci era tot judetean – in unul national, in ideea in care sarcina reabilitari drumului sa treaca la Guvern, prin Ministerul Transporturilor si Compania de Drumuri. S-au gandit ca fondurile, la bugetul central, sunt mai multe, iar vointa politica mai mare.
Numai ca, surpriza (sau nu): Guvernul, de oricine a fost condus, nu a facut nimic in privinta acestui drum. Timp de 15 ani, Ministerul Transporturilor si fosta CNADNR nu au fost in stare sa reabiliteze aceasta fosta sosea – pana prin anii ’80, drumul era circulabil, pe acolo trecand inclusiv „rate” – autobuzele de calatori intrajudetean. In ciuda nenumaratelor apeluri facute de autoritatile locale si de locuitorii din zona, an de an, catre Guvern, drumul a ramas la acelasi stadiu.
Dupa ce s-au convins ca Guvernul se tine doar de minciuni, dar nu si de demararea reabilitarii drumului, Consiliul Judetean Valcea a decis, in toamna anului trecut, reclasificarea DN 7D in drum judetean, preluarea lui de la Ministerul Transporturilor si trecerea acestuia, din nou, in subordinea autoritatii locale.
Procedura ar fi trebuit sa se finalizeze deja si, luna aceasta, dupa cum anunta in toamna CJ Valcea, chiar sa inceapa primele lucrari. Deocamdata, nu se intampla nimic. Drumul inca figureaza ca DN 7D si este expresia suprema a nepasarii si a incapacitatii statului de a rezolva o problema esentiala pentru mii de locuitori.
DN 7D nu este singurul drum in aceasta situatie. DN 66A, ce leaga Petrosani de Baile Herculane, este in cea mai mare pare drum forestier. La fel, DN 2L, intre Soveja si Lepsa (judetul Vrancea) este la stadiul unui drum forestier.