Romania are aproape 670 de kilometri de autostrada

0

Dupa deschiderea, in luna noiembrie, a ultimului lot in lucru, de 22 de kilometri, intre Sibiu si Orastie, Romania a ajuns la un total de 667.5 kilometri de autostrada. De altfel, in 2014, acestia au fost singurii kilometri inaugurati, sansele ca, pana la finele anului, sa se mai deschida vreun tronson nou din cele in lucru fiind aproape nule, mai ales daca vremea va fi una potrivnica desfasurarii lucrarilor de constuctii.

Dupa deschiderea lotului 3 al tronsonului de autostrada Sibiu – Orastie, situatia kilometrilor de autostrada finalizati este urmatoarea:

Autostrada A1 Bucuresti – Nadlac: 323,562 km dintr-un total planificat de 576,13 km, astfel:

A1: Bucuresti-Pitesti: 109,66 km (inclusiv Centura Pitesti)
A1: Centura Sibiu: 17,56 km
A1: Sibiu-Sebes-Orastie: 82,07 km
A1: Orastie-Simeria-Deva: 32,80 km
A1: Dumbrava-Sanovita: 27,472 (intre nodul A1/A6 si Sanovita, pe circa 10 kilometri, nu se circula, desi segmentul este finalizat)
A1: Izvin-Giarmata: (Centura Timisoara) 9,50 km
A1: Timisoara-Arad: 44,50 km (inclusiv Centura Arad)

Autostrada A2 Bucuresti – Constanta: 203 km – completa

Autostrada A3 Bucuresti – Bors: 107,29 km dintr-un total teoretic de 580,89 km, astfel:

A3: Bucuresti-Ploiesti 55,29 km (o sectiune de 7 km intre Centura Bucuresti si zona Pipera/Tunari nu este finalizata)
A3: Campia Turzii-Gilau (Cluj vest) 52,00 km

Autostrada A4 Centura Constanta: 22,20 km – completa

Autostrada A6 Lugoj – Calafat: 11,40 km dintr-un total teoretic de 273 km, astfel:

A6: A1-Centura Lugoj 11,40 km

In prezent se mai lucreaza la tronsonul de autostrada Arad – Nadlac, impartit in doua loturi (Arad – Pecica si Pecica – Nadlac), la lotul 2 din tronsonul Timisoara – Lugoj (intre Izvin si Sanovita), la loturile 2, 3 si 4 ale tronsonului Lugoj – Deva – toate parte din A1, precum si la sectiunea Gilau – Nadaselu, parte din A3, precum si la Autostrada A10 Sebes – Turda.

Cele mai avansate lucrari sunt la autostrada dintre Arad si Nadlac, insa sansele ca aceasta sau un tronson din cele doua sa fie deschise circulatiei pana la finele acestui an sunt insa extrem de reduse. Se spera, insa, ca macar tronsonul dintre Pecica si Nadlac sa se deschida pana la finele lunii decembrie, desi termenul contractual este ianuarie 2015.

Share.

Adauga Comentariu