Topul celor mai bune anvelope – clasamente actualizate primavara 2017

13

Putini sunt cei care constientizeaza cat de importante sunt anvelopele – nu atat pentru masina, cat pentru siguranta soferului si a pasagerilor. Anvelopele uzate ori pur si simplu proaste reprezinta oricand un pericol pentru ocupantii masinii, dar si pentru ceilalti participanti la trafic.

O anvelopa buna va ajuta si cand franati, si cand rulati pe ploaie, pe zapada ori gheata, si cand luati curbele, si cand intrati cu masina in noroi. De aceea este bine sa stiti care sunt cele mai bune anvelope pentru masina voastra – dar nu neaparat si cele mai scumpe.

Cele mai bune anvelope – si nu neaparat scumpe

Nu o zicem noi, o spune ADAC, adica clubul automobilistic german, cel mai mare club de profil din Europa si unul dintre cele mai mari si mai serioase din lume. ADAC a testat zeci de modele de anvelope, de toate tipurile si dimensiunile, si a ajuns la niste concluzii foarte clare.

Prin urmare, atunci cand vreti sa va cumparati anvelope, consultati inainte clasamentele de mai jos. Veti sti cu siguranta ce sa alegeti. Fiti atenti nu doar la marca, ci si la model (conteaza denumirea exacta). Comparati preturile si decideti. Sfatul nostru este sa nu va zgarciti la cateva zeci de lei, cumparand anvelope clasificate de ADAC ca fiind „deficiente”.

Dintre anvelopele testate de ADAC, cele mai bune se remarca a fi Continental, in special modelele Continental ContiPremiumContact 5, ca anvelope de vara, si ContiWinterContact TS850 ca anvelope de iarna, ambele la pret acceptabil pentru calitatea oferita. Mai putin cunoscuta, dar aproape la fel de buna, insa la un pret mult mai mic, in clasamente se regaseste marca sudcoreeana Hankook, cu modelul de vara Kinergy Eco K425. De asemenea, sunt de remarcat anvelopele Nokian, cu un excelent raport calitate-pret, sau marca Dunlop, din categoria premium.

Foarte bune, la capitolul anvelope de iarna, se dovedesc a fi modelele Michelin Alpin A4, Dunlop Winterresponse 2 sau Firestone Winterhawk 3.

O alegere interesanta ar putea fi si anvelopele Michelin CrossClimate, catalogate drept anvelope all season sau de vara, dar cu inscriptie M+S, adica pot fi folosite si iarna. Sunt considerate satisfacatoare de ADAC (vezi clasamentele all season), nu sunt chiar ieftine, dar prezinta avantajul de a nu mai trebui si anvelope speciale de iarna, mai ales in cazul celor care nu merg mult cu masina iarna si mai ales pe zapada, in special pe drumuri de munte.

Aveti AICI unele dintre cele mai bune ofertecomandati online, nu platiti niciun fel de comision, va sunt aduse acasa gratuit si puteti plati la livrare.

De asemenea, si AICI puteti gasi oferte foarte bune pentru anvelope.

Vezi mai jos clasamentele anvelopelor de vara, all season si de iarna, pe dimensiuni, potrivit ADAC:

Clasamente anvelope de vara

175/65 R14 T

175-65-R14185/60 R14 H

185-60-R14185/60 R15 H

185-60-R15185/65 R15 H

185-65-r15h195/65 R15 V

195-65-R15 2017

205/55 R16 V

205-55-R16215/65 R16 H SUV

215-65-R16 2017

225/45 R17 Y

225-45-R17Y

Clasamanete anvelope ALL SEASON

195/65 R15 H all-season

i195-65-R15as

205/55 R16 V

all205-55-r16-v

Clasamente anvelope de iarna

165/70 R14 T

i165-70-r14175/65 R14 T

i175-65-R14185/60 R15 T

i185-60-R15185/65/ R15 T

i185-65-r15195/65 R15 T

i195-65-R15205/55 R16 H

i205-55-r16215/65 R16 T

i215-65-R16225/45 R17 H

i225-45-r17

All season, all problem

In primul rand, nu recomandam anvelopele all-season, mai ales pentru cei care utilizeaza des masina. Pare ca faceti o economie de bani, dar nu sunt sigure pentru voi si masina voastra si nici foarte utile. Problema principala cu acestea este ca nu sunt bune cu adevarat nici ca anvelope de vara, nici ca anvelope de iarna. Fiind un hibrid, cauciucurile all season nu asigura o aderenta buna nici iarna, nici vara. Poate uneori toamna si primavara.

Dar nu de anvelope de toamna ori primavara aveti nevoie. Aveti nevoie de cauciucuri care sa va scoata din zapada iarna si cu care sa rulati fara probleme vara, pe autostrada, pe canicula – cand la nivelul asfaltului temperatura depaseste lejer 60 de grade Celsius.

In al doilea rand, sunt mult mai zgomotoase vara fata de o anvelopa normala de vara, fiind mai moi. In al treilea rand, se uzeaza mai repede – nefiind nici suficient de tari vara, nici suficient de moi iarna. Si nu in ultimul rand, veti avea un consum mai mare de carburant.

Anvelopele all-season sunt recomandate de fapt in tarile cu clima blanda, unde nu este nici prea cald si niciodata ger, unde ninge rarisim si pe drumuri nu se formeaza polei – gen Marea Britanie. In Romania, ar putea fi bune doar pentru soferii ocazionali, de genul celor care merg cu masina odata la cateva saptamani la tara, niciodata pe zapada, dar au nevoie de all-season ca sa nu primeasca vreo amenda pentru ca circula iarna cu anvelope de vara. In rest, uitati de ele!

 

Foto: goodyear.eu

Share.

13 comentarii

  1. Pingback: Cele mai importante reguli de sofat pe timp de iarna | Vacanta Cu Masina

  2. Fiecare sofer isi alege anvelopele in functie de bugetul pe care il are disponibil, cu toate ca siguranta noastra ar trebui sa fie pe primul loc, nu banii.

  3. Sunt foarte bune si all sesons, mai ales din cele de top….ati uitat sa le specificati…..
    in realitate ele sunt de fapt foarte raspandite in accident, unele sunt ultraperformante, nic nu se gasesc la noi, dar si foarte scumpe….

    • Nu am uitat sa le specificam, pur si simplu ADAC nu a facut teste pentru anvelopele all-seasons (cu exceptia celor 195/65 R15 H, pe care oricum le considera slabe). Pe masura ce ADAC va mai intocmi noi clasamente pe baza testelor sale, le vom publica.

  4. All season nu sunt bune? Intr-o tara in care Legea spune ca poti primi amenda si in miezul verii daca esti la munte si ai facut un accident pe o fasie de zapada si tu ai anvelope de vara, ba mai mult, nici asiguratorul nu te despagubeste, cum puteti spune asa ceva? Mi se pare o alegere logica. Folosesc de ani de zile anvelope all season. Nu am ce sa le reprosez atata timp cat nu sunt un vitezoman si nu imi bat joc de masina facand drifting. Pentru un sofer normal chiar le recomand. Trebuiesc schimbate mai des, ce-i drept, iar atunci cand aleg, ma feresc de cele mai ieftine. De obicei aleg intre Falken si Nokian. E doar parerea mea, fiecare sa aleaga dupa cum considera…

    • Buna ziua,

      ..si eu folosesc all season de la Pirelli de 5 ani si sunt foarte multumit, le am de 4 ani si sunt foarte putin uzate desi am facut cateva zeci de km de cand le-am pus sus.

      Cu stima,

    • Ptr ISLANDEZU: Da, este o parere pe care v-o respectam. Da, marcile amintite de dvs chiar sunt bune. E logica alegerea dvs daca nu mergeti foarte mult cu masina si evitati sa iesiti pe zapada sau pe gheata. Anvelopele all season sunt totusi un compromis, daca acestea erau foarte bune pentru orice conditii, nu se mai fabricau separat anvelope de vara si de iarna. Am experimentat ambele variante – iarna cu all season abia ieseam din parcare dupa o ninsoare. E doar o parere si aceasta.

  5. Pingback: Pe Transalpina si nu numai, doar cu anvelope de iarna | Vacanta Cu Masina

  6. A intrat insa pe piata un game changer intre timp: michelin crossclimate. Astea da all season, mai bune decat imensa majoritate a celor de vara iarna.
    Cu crossclimate au bagat-l pe maneca unii fsbricanti, iar continentalul e disperat sa vina din urma cu un concurent ca i -au scazut vanzarile din cauza crossclimate.

  7. Logic ca adac o sa spună despre continental că sunt cele mai bune că doar sunt nemțești iar germanul e naționalist Eu personal mi am luat crossclimate de la Michelin și sunt mulțumit de ele pana în prezent E peste alte anvelope de iarna mai ales cele buget Dacă le compari cu cele premium e sub dar nu cu mult Aici mă refer doar la iarna Pe timp de vară stau mai bine Are clasa A la suprafețe umede și clasa C la consum. Ca uzura stau la fel foarte bine Dacă mergi mult pe zăpadă sau la munte sau ai chef de Offroad iți iei musai doar de iarna dar dacă mergi mai mult prin oraș eventual mai faci o tură cu mașina o dată pe săptămână la țară sunt perfecte

Adauga Comentariu