Lungime totala: aproximati 600 km
Autostrada A3 ar trebui sa lege Bucurestiul de granita cu Ungaria si sa teaca prin Ploiesti, Comarnic, Sinaia, Predeal, Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu-Mures (Ogra), Campia Turzii, Turda, Cluj Vest (Gilau), Mihailesti, Suplacu de Barcau si Bors.
Deocamdata, este in functiune mai putin de o cincime din totalul acesteia, fiind dati in folosinta doar in jur de 107 kilometri (55 de km intre centura Bucuresti Nord si centura Ploiesti Vest plus alti 52 de kilometri intre Campia Turzii si Gilau). Alti aproximativ 16 kilometri sunt in lucru: 7 km intre Bucuresti – zona Petricani – si centura Bucuresti Nord, plus inca 9 kilometri intre Cluj vest (Gilau) si Nadaselu.
Pe o portiune de 64 de kilometri, intre Suplacu de Barcau si Bors, lucrarile au fost incepute in anul 2004, dar nu au fost finalizate. Intreaga autostrada dintre Brasov si Bors ar fi trebuit construita de firma americana Bechtel si finalizata pana acum.
Statul a reziliat insa contractul cu firma americana bwechtel in mai 2013.
Autostrada este impartita in 2 mari sectoare: Bucuresti – Brasov si Brasov – Bors, iar in total cuprinde 12 tronsoane:
* Bucuresti – Moara Vlasiei, cu o lungime de 19,5 kilometri, din care in exploatare 12,5 kilometri (Centura Bucuresti – Moara Vlasiei), din iulie 2012, iar 7 kilometri inca in lucru (Bucuresti – centura Bucuresti Nord), termenul estimat de finalizare fiind 2016.
* Moara Vlasiei – Ploiesti, cu o lungime de 42,5 kilometri, integral in exploatare din iulie 2012
* Ploiesti – Comarnic, cu o lungime de 48,6 kilometri, fiind doar la stadiul de plan.
* Comarnic – Brasov, cu o lungime de 58 de kilometri, este un tronson doar planificat, fiind programat sa se execute in sistem de concesiune. Contractul de executie ar fi trebuit semnat din prima parte a anului 2014, dar concretizarea acestuia a fost amanata.
* Brasov – Fagaras, cu o lungime de 48,81 km, este doar la stadiul „planificat”
* Fagaras – Sighisoara, cu o lungime de 53,37 km, este doar la stadiul „planificat”
* Sighisoara – Targu Mures, cu o lungime de 58 km, la stadiul „planificat”
* Targu Mures – Câmpia Turzii, cu o lungime de 51,8 km, in licitare, din care aproximativ 34,2 km intre Targu Mures si Iernut, precum si intre Chetani si Campia Turzii sunt in lucru, plus un drum de legatura intre autostrada si municipiul Targu Mures, de aproximativ 5 kilometri
* Câmpia Turzii – Cluj Vest (Gilau), cu o lungime de 52,55 km, in folosinta din 2009-2010
* Cluj Vest (Gilau) – Mihailesti, cu o lungime de 25,5 km, din care o sectiune de 8,7 km este in prezent in lucru, intre Cluj Vest (Gilau) si Nadaselu.
* Mihailesti – Suplacu de Barcau, cu o lungime de 75,48 km, in stadiul „planificat”
* Suplacu de Barcau – Bors, cu o lungime de 64,5 km, realizat in proportie de circa 50% de catre fostul constructor, Bechtel, in prezent in curs de licitare.