Viata la cort 3: La mare cum o fi cu cortul? Hai sa aflam!

Am visat intodeauna la cateva zile petrecute in cort la malul marii, pe o plaja aproape pustie, unde sa se auda doar valurile si pescarusii si de unde sa vezi cele mai frumoase rasarituri sau cele mai romantice apusuri. Iar daca ai noroc, chiar sa vezi si delfinii jucandu-se in valuri.

Chiar la noi in tara exista o astfel de plaja. Se numeste Vadu, numai ca este in Rezervatia Deltei Dunarii, iar camparea este strict interzisa. Stim ca sunt multi cei care nu tin cont de asta, dar noi facem tot posibilul sa fim corecti, fie ca ne convine ori ba.

Plaja Vadu

Asa ca, atunci cand ne-am hotarat sa aflam cum este cu cortul la mare (septembrie 2018) am inceput cautarile de campinguri care sa indeplineasca o buna parte din dorintele noastre.

Primul criteriu a fost zona, la noi sau la vecinii bulgari, ca sa nu pierdem prea mult timp pe drum. Am deschis Google Maps si am luat toata coasta Marii Negre la cercetat. Am deschis fiecare camping in parte si am analizat cu atentie (si ingrijorare) pozele si comentariile. Vecinii bulgari ne-au intrecut si la asta, am gasit multe campinguri chiar pe plaja si cu niste calificative foarte bune (peste 4, din zeci de comentarii). Numai ca, daca analizezi foarte bine si citesti comentariile, iti dai seama ca notele sunt cam exagerate. Curatenia, in special in zonele comune, cam lasa de dorit. Asa ca nu am gasit mai nimic care sa ne satisfaca toate dorintele. Dispusi totusi la compromisuri, ni l-am notat pe Eco Club Varna, de langa orasul cu acelasi nume, si am zis ca ne hotaram la fata locului, dupa ce il si vedem.

Si am plecat, de data asta mult mai organizati, cu tot ce trebuie (de parca ai vreodata chiar tot) dupa noi.

Drumul pana la Eco Club Varna, dupa ce iesi din cel principal, este unul de pamant, destul de accidentat, iar intrarea in camping este destul de brusca. Campingul este  mare si aerisit, amplasat ideal si cu o priveliste superba asupra Marii Negre. Nu este pe plaja, ci in varful unui deal, iar pana la mare trebuie sa cobori pe niste trepte improvizate din pamant, destul de abrupte.

Eco Club Varna

In camping gasesti atat locuri de campare, cat si corturi deja instalate, cu saltele si lenjerii curate care intra in pretul  “camerei” – aproximativ 100 lei/noapte. Au si cateva rulote de inchiriat, de maxim 4 persoane, dar sa nu aveti prea mari pretentii. De fapt, curatenia lasa mult de dorit, mai ales la toalete si dusuri – care sunt cate doua din fiecare pentru tot campingul. Pentru ca era deja septembrie, nu a fost atat de aglomerat, dar cred ca in sezon se sta la coada.

Desi nu ne-a placut cum stau la capitolul curatenie, am decis totusi sa ramanem, pentru ca ne-a placut foarte mult amplasarea si peisajul. Nu am reusit sa ne montam cortul – pamantul era atat de batatorit, incat nu am putut sa introducem tarusii, asa ca am inchiriat o rulota, sa ne obisnuim pana ne-o luam pe a noastra (la pensie).  Fie vorba intre noi, e grozav la rulota, dar sa fie a ta.

Plaja Chernomorets, cea de-a lungul careia se intinde si Eco Club Varna, este mare si foarte populata. Zona din dreptul campingului este cea frecventata de nudisti, asa ca, daca sunteti mai pudici, mai bine va mutati mai spre dreapta – desi aici e mai liber.

Plaja este frumoasa, nisipul fin, iar bulgarii stiu sa o pastreze si curata. Au si ei spargatorii lor de seminte – nu putini -, dar toti pe care i-am vazut puneau cojle intr-un pahar, intr-un cornet de hartie sau in orice alt recipient, dar in niciun caz pe jos, in nisip. Gasesti si un chiosc cu de toate – de la fast-food la apa, sucuri si bere.

Revenind la campingul Eco Club Varna, nu e un loc in care sa stai prea mult. In afara de privelistea oferita, restul cam lasa de dorit. Desi locatia este una ideala pentru un camping, faptul ca nu poti monta cortul tau este un mare dezavantaj. La fel si lipsa curateniei din spatiile comune. Mai cautam.

Drumuri bune si frumoase!

Text&Foto: Tatiana ALEXANDRU

Share.

Adauga Comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.